Christchurch 13/5-12 kl.10.14

Sa skriver jag alltid min dagbokstitel, onskar nu nar jag skrivit ett tag att jag skrivit vadret ocksa! Menmen, en annan gang!

Om atta timmar ar jag utanfor flygplatsen i Sydney. Kanns bra! De har 21 dagarna har varit helt underbara! Jag har traffat underbart folk, och jag ar valdigt glad att jag borjade med en bussresa med andra folk for nu kanner jag mig redo att borja resa sjalv. For nu sitter nastan all engelska pa sin plats och jag vet vad "dipsy" ar som en kille fragade mig om jag var! Haha. Ja, rekomenerar varmt Kiwi Experience. Jag har ju till och med last en engelsk bok (det du Sofia!) pa 450 sidor! Hungergames! Nar jag last ut mina svenska bocker ska jag kopa tvaan och trean! Efter det - aldrig en svensk bok igen. Sa att spraket haller sig updaterat!

Jag ar kar i detta land det ar helt magiskt. Jag maste komma tillbaka, de ma vara ett pyttelitet land men gud vad mycket man kan gora har. Efter fallet fran water raftingen i river vally for typ 15 dagar sedan har jag nu en knol ....  undar om det ar nagot man ska kolla upp... ont gor det ocksa fortfarande! Haha. Det ar sa jakla vakert har. Hoppas jag inte blir lika kar i Australien. Hehe, stor risk dock har jag forstatt!

I Sidney blir det till att kopa nya joggingdiojjor da mina snart ar kaputt samt en pulsklocka sa jag kan se hur langt jag springer for det ska jag gora mandag morgon i sydney. Hehe :)

Jag saknar er darhemma! Det gor jag verkligen men jag ar sa himla glad att jag gor denna resa for jag lar mig otroligt mycket och jag sager till alla att gora detsamma! Men har traffat manga som ar runt 30 och ocksa reser eller precis nar de gatt klart universitetet!

Tankte dela med mig av tva anekdoter som hande i Qweenstown:
Hade bestallt flera ggr tidigare "vodka lemonade" men det brukade racka med att saga "vodka lemon" oturligt nog var det en ny bartender som inte hade sa mycket koll och hon fragade mig "with water" och jag sa "yes" for jag trodde hon menade kolsyrat vatten, men hon haller i kranvatten och jag fragar om det ar vodka i och hon haller i vodka - oturligt nog var det tva for en sa jag hade tva av dessa drinkar som smakade citronvatten (och de som kanner mig vet att jag hatar citronvatten) men det var bara att dricka upp och skratta at det, second spak och allt. Mina vanner tycke att jag skulle ga tillbaka med dem men vafan. Drack upp gjorde jag.

Nummer 2:
Samma kvall, runt fyra pa morgonen kom jag hem efter jag bestallt en furgburger - varldens godaste hamburgare (och da raknar jag ocksa med dem emelie visade oss i NY och den var gudomlig men denna var snappet battre!) de ar stora som ett huvud sa man blir sa sjukt matt men iaf. Var inne pa damernas och borstade tanderna da jag horde en mansrost "clening" och undrade om han kunde komma in och stada toaletterna nar jag var dar och jag var den enda som var dar innne denna onsdagnatt och vi pratade pa - i typ tio minuter innnan jag fragade vart han kom ifran och han sa "Sweden" och da kandes det jatte konstigt att byta sprak till svenska helt plotsligt for jag visste liksom inte vad jag skulle saga och samtalet gick mycket segare pa det svenska spraket! Haha. Men fran sundsvall var han! Sa svenskar finns overallt, till och med pa damernas klockan 4 pa morgonen.

Ja, inga bilder denna gang men det kanske kommer upp ikvall - eller eran morgon! :)

Kram pa er! Sara!

Kommentarer
Postat av: Emelie

hoj min fina!



såå roligt att läsa din blog å sååå mkt du verkar vara med om, väldigt fina bilder oxå. Blir ju jätte sugen att resa jag med! Så vad var bäst, skydiving eller bungyjump? ;)



Men bara en fråga, vad tusan menas med dipsy då? haha jag tänker bara på teletubbies gubben ju! haha



Å shit om den hamburgaren var godare en shake shack, det är ju helt galet!



Ha det så himlans bra i Sydney å Australien å allt nu!

puss å kram <3

2012-05-14 @ 04:00:28
Postat av: Mamma

Du verkar ha det kul och vad jag förstår är det lärorikt. Fattade du vad boken handlade om? Det skulle nog inte jag göra. Du är väldigt saknad nu. Du är ju så långt bort. Var nu försiktig när du reser på egen hsnd. Kram mamma.

2012-05-14 @ 15:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0