Qweenstown - nu ar jag haaaar!

Ja, har inte blivit sa mycket bloggande, jag vet :) men har inte riktigt haft tid eller sa har internetetet varit snor dyrt. Och apropa snor och.. eeh, blod. Ar sa javla trott pa denna javla nasan jag arvt av min kara pappa. Mamma, kunde jag inte fa din, har inte sett dig bloda nasblod en enda gang! Idag pa puzzelworld snot jag mig som vanlig men istallet kom en FLOD blod, blodde jattelite igar, men nu bara regnade det ner i papperskorgen och hur jag an bojde huvudet sa slutade det inte bloda. Kandes. Inte. Bra. Pappa!

Jaja, jag anlande pa sodra on for ca en vecka sedan, till Pickton. Pa baten, som tog 3h - tog jag denna vackra bilden!



Men vi stannade inte i Pickton, vi akte till varldens vackraste plats. Kaitiritiri. Hit ska jag igen. Vacker sot liten by utmed havet. Blev nagra drickar pa den lokala puben som bara inneholl oss fran Kiwibussen innan vi nasta dag tog oss till westport dar vi hade en kocktavling mellan 3 kockar. En kock - lagade sa dalig mat att jag tyckte synd om honom. Han hade inte ens smakat pa riset. Det var sten hart. De andra tva killarna var i varldsklass, att de kunde laga sadan mat i ett hostelkok! OTROLIGT GOTT!



Sedan hade vi ett tema-party o Lake Mahinapua, bokstaven P, dock hade jag inte med mig kameran. Men den som vann ett swing var tjejen som var Profil (facebook) och hon hade gjort en profil pa facebook pa ett papp-plank, skurit ut sitt eget huvud som hon kunde ha i ett hal och man kunde signa hennes Wall. Hon vann iaf ett canyonswing, det ar typ som bungyjump men du hoppar inte rakt ner utan svingar som en jattelik gunga typ. Vad var jag. Jo, jag gick runt i en pappkartong hela kvallen som skulle likna en Present. Jag hade roda detaljer pa den. Full och glad var jag och folk sa "ah, en present!" "Ja, vill du ha mig?" "Det klart jag vill, svarade alla" och presenten akte av och sa kramades vi! Haha. Lojligt men sant. 



Dagen efter akte vi till Franz Josef, jag hade akt pa en forkylning och madde inte bra. Bokade Hikingen pa glassiaren som inte mar sa bra for tillfallet for att den smalter fort sa vi fick betala 100 dollar extra for en liten tur med hellikoter over den daliga delen. Nedanfor ser ni Janis, en trevlig kille, men dock blev han alltforval overforfriskad pa temapartyt. Herrejesus. Han somnade med sin kostum och skor pa sangen (han var en peestman) och kom tvaa i rostningen. Han ar tysk och helskon. Han gav mig boken Hungergames (ja, pa engelska) och jag bladdrade i den 450 sidor langa boken och trodde aldrig att jag skulle ta mig igenom den, men igar var sista ordet last och jag alskade den. Underbart och lattlast. Kanske 40 ord som jag inte visste vad de betydde, tur for mig att jag har en skottsk, talmodig bekant vid namn Rosie (som pratar som en ackta engelskman) som hjalpt mig!

  

Det syns inte, men jag var sviiin forkyld denna dagen och tyckte inte att det var jatteroligt uppe pa berget! KOndisen nere pa botten, bokstavligt talat, 120 m is var det emellan.



Trangt var det ocksa!



Hellikoptervy over Franz Josef




Har ocksa hunnit med en titt pa pannkaksrock! Nar vi sitter i bussen sa sitter vi inte bara. Vi gar prommenader och sant som ar fint!



som denhar gangsigen!



Jag vet att bilderna varijerar io storlek, men det tog over en och en halv timme att skapa detta inlagg! Ar ganska trott pa denna datorn nu. Men gjorde helt enkelt bilderna mindre. Imorgon bitti ar jag pavag till Millfords Sounds, om ni inte vet vad det ar - googla mina vanner :)

Kram, fran en trott Sara ifran ett kallt, hostigt, Qweenstown. Ja ni horde ratt. Snart kommer skidliftarna oppna! Om sisadar 2 manader :)

Kram Sara!

P.S Vilken speciell dag tror ni jag har valt for mitt 134 meter hoga Bungyjump? Den som gissar ratt forst far den forsta kramen av mig nar jag kommer hem om 10 veckor! :)

Kommentarer
Postat av: Alle

Fina bilder! love it! Du kanske kommer hoppa på din & min dag? Den nionde? (A)

2012-05-06 @ 23:05:43
Postat av: Jacqline

Jag har faktiskt också gissat på den nionde, höhö ;)



Gällande ditt bloggande så behöver du inte känna någon press att hinna med det. Tror jag inte heller att du gör, men ändå! :) Det är jättekul att läsa och du har tagit fina bilder! :)

2012-05-07 @ 13:30:47
Postat av: Mamma

Nä du har rätt Sara, jag har vad jag vet aldrig blött näsblod. Hoppas det lugnar ner sig på dig.

2012-05-08 @ 16:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0